kuulutuse lisamine tasuta


Kuidas elamispinda pildistada

Piltide tegemisel tuleb silmas pidada asjaolu, et need on kuulutuse juures ühed tähtsamad, võib-olla isegi tähtsaimad, komponendid. Kui sajandi vahetusel toimus peamine kuulutamine veel ajalehtede ja ajakirjad kaudu (kus piltidel oli marginaalne osa), siis tänapäeval on suurem osa antud valdkonnast kolinud internetti. Käesoleva juhendi illustratiivsete piltide autoriks on Larry Lohrman.

Teadupoolest on aga internetis liigagi palju infot, mistõttu keskendub suurem osa inimesi kinnisvarakuulutusi vaadates just piltidele (tuleta meelde, millises järjekorras ise pakkumisi vaatad?). Kui need on halvasti tehtud, ei kiputa vastavat kuulutust lähemalt uurima ning üürile andmise või müümise periood kujuneb märkimisväärselt pikemaks. On isegi läbi viidud uuringuid seoses pildi mõjuga kuulutuses, kus väidetavalt võimaldavad atraktiivsed pildid hoone turuhinnast mõnevõrra kõrgemat hinda küsida (ostjad on ka nõus maksma!).

Lähtudes eelnevast lõigust tuleks kuulutuse juurde käivad fotod teha võimalikult atraktiivsed ning ülevaatlikud. Ei ole mõtet näidata pilti suurendatud kraanikausist või televiisorist, sest nende korrasolekus-sobivuses veendutakse kindlasti elamispinna ülevaatamisel. Kuulutuse juurde on tungivalt soovitatav koostada ka elamispinna plaan, mis annaks ülevaate tubade-ruumide paiknemisest ning suurusest. Viimase võib valmis joonestada kasvõi igas tänapäevases Windowsis kaasas oleva Paint programmiga ning salvestada selle pildiformaati (.jpeg või .jpg külgede suhtega 4:3). Muidugi võib kasutada ka spetsiaalseid CAD programme. Kui sa ise ei oska plaani teha või puuduvad vastavad vahendid, siis tutvusringkonnast leiad kindlasti abi.

Kõige tähtsam on pilt, mida kuvatakse otsingutulemuste nimekirjas kuulutuse juures ehk nn põhipilt (näites punases kastis):

põhipildi paigutus

See on pilt, mis kõigepealt püüab otsija tähelepanu ning tänu millele tahetakse ka teisi kuulutuse fotosid näha. Kui ka ülejäänud fotod on hästi tehtud ning kuulutuses lubatu sobib, võtabki huviline kontaktisikuga ühendust. Pannes aga mainitud kohta kehva pildi, keritakse taolisest kuulutusest lihtsalt üle.

Kuidas siis atraktiivseid pilte ikkagi teha?
Kõigepealt korista kõik ruumid. Seejärel eemalda riiulitelt, (akna)laudadelt jne kõik kujukesed, pildid ja muu “pudi“ mis ei jää üüri- või müügilepingu alusel elamispinnale. Inimesed tahavad fotodel näha korrastatud elamispinda.

Pildistamisel kasuta võimalusel lainurkobjektiivi. Lainurkobjektiivi eelis seisneb põhimõtteliselt asjaolus, et pildile mahub lihtsalt rohkem. Tavalised objektiivid on mõeldud ikkagi pildistama midagi konkreetset, olgu selleks siis mingi kuju, inimesed vmt. Lainurkobjektiiv aga võimaldab samalt kauguselt fotole jäädvustada ka kuju ümbruse. Kellel taolist tehnikat kasutada pole võimalik, kuid on võimalus rakendada fototöötlustarkvara, võib mõelda üksikpiltidest panoraami „kokkukleepimise“ peale.

Fotol jäta domineerima pildistatava ruumi põhilised müügielemendid (mis lisavad sellele ruumile väärtuse), olgu nendeks siis kamin, suured aknad (samas vältida vastu valgust pildistamist) vmt. Domineerima ei tähenda seda, et teed näiteks kaminast suure pildi ning muud ei jäägi eriti näha. Pilt tuleb teha ikkagi võimalikult suurest pinnast aga püüda tuleb seda kaminat rõhutada (Seeria 1).

Seeria 1.

vale pilt
Vale
õige pilt
Õige

Eramaja puhul on soovitatav teha põhipildiks hoone välisvaade. Kui võimalik, võiks seda teha kuskilt kõrgemast kohast, s.t vaatega ülevalt. Ära lihtsalt roni kuhugi puu otsa ja klõpsuta, vaid mõtle, kuidas saaks fotot veel paremaks muuta. Näiteks kui hoone ümber on ehitatud mahe tehisvalgustus, võiks kaaluda pildi tegemist õhtul. Või kui hoone asub kõrgemas kohas ning on hea vaade linnale, jäävad hämaramal ajal pildistades tahaplaanile ka ilusad linnatuled. Samas hoolitse, et maja oleks alati lihtsalt eristatav.


kinnisvara pildistamise näide

Kontrolli, et siseruumides pildistades oleks valgustus piisav ning ühtlane, s.t et pilt ei jääks tume (tekitab sünge meeleolu) ning et oleks hästi näha kõik pildile jääv (Seeria 2).

Seeria 2.

vale pilt
Vale
õige pilt
Õige

Ürita vältida üleliia helenduvaid aknaid (päike paistab otse aknasse ehk pildil on üks suur hele laik), kuna pilk läheb automaatselt kõige heledamale alale fotol ning tähelepanu tõmmatakse oluliselt eemale. Selle vältimiseks vali aeg, mil päike ei paista otse aknasse.

Värvid olgu võimalikult tõepärased, seega väldi oranži vmt üldist kuma pildil. Võid pildile lisada ka mõned (mitte kümned) dekoratiivsed elemendid, näiteks puuviljakorvid vmt - lisavad värvi ning tekitavad positiivse meeleolu (Seeria 3).

Seeria 3.

vale pilt
Vale
õige pilt
Õige

Pilte tehes jälgi, et seina ja lae ääred oleksid pildi äärtega paralleelsed. Kui need seda pole, on vaataja visuaalselt häiritud ning tekib tunne, et midagi on valesti (Seeria 4.).

Seeria 4.

vale pilt
Vale
õige pilt
Õige

Pärast pildistamist veendu kindlasti ka piltide kvaliteedis, s.t kas kõik oluline jäi pildile ning on hästi näha (pole hägune). Oskajamad võiksid kasutada ka fototöötlustarkvara, kuid sel juhul ei tohiks pilte muuta üliatraktiivseteks. Kui huvilised tulevad taoliste piltide peale kohale ja avastavad ennast olevat hoopis kehvema seisukorraga korteris-majas, jääb leping suure tõenäosusega sõlmimata. Ei tasu petta!

Peamised vead, mida ruumide pildistamisel tehakse:

  • pildistatakse koristamata ruume, s.t vannituba on räpane, igasugu nn pudi-padi vedeleb kappidel-riiulitel, pannid-potid on pliidil, riided vedelevad voodite peal jne-jne;
  • piltidelt on näha kooruv, lainetav tapeet, katkised kahhelkivid vannitoas jmt (antud juhul on kõige otstarbekam teostada (ilu)remonti);
  • pildistatakse suurendusega (zoom) tehnikat, s.t piltidelt on näha enamasti külmikuid, televiisoreid jmt, mistõttu ei saa elamispinnast vajalikku esmast ülevaadet;
  • pilte tehakse vähe, ainult 2-3, millest üks on enamasti välisvaade;
  • valgustus on ebapiisav või pildistatakse vastu valgust.

PEA MEELES! Piltide eesmärk on meelitada inimesi pakutavale pinnale kohale tulema. Seega tuleb need teha võimalikult atraktiivsed ja “kutsuvad“, samas aga “ausad“.